Gemeenteraad 23 november

Op 8 december 2023, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

In Brugge vulden ze afgelopen week 2 volle avonden met alle punten van de gemeenteraad. In Zedelgem duurde de gemeenteraad welgeteld één uur!

Meer dan een kwart van die tijd werd dan nog gevuld door majoor De Langhe die zijn vraag voor de gemeentelijke toelage voor de hulpverleningszone kwam toelichten.

4 punten behandelden de aanduiding van een vertegenwoordiger voor de buitengewone algemene vergadering van een intercommunale.  Bij desbetreffend punt van de WVI vroeg raadslid Ann Pattyn zich af wat de verklaring was voor de verschillen in de uitgaven en wat de verhouding was tot de investeringen.  De vertegenwoordiger zal de vraag ‘meenemen’ naar de vergadering en nadien een antwoord terugkoppelen naar de gemeenteraadsleden.  Daarnaast stelde raadslid Pattyn eveneens de vraag of het gemeentelijk ruimtelijk plan, waarvan sprake in het document overeenkomt met de gemeentelijke visie van het beleidsplan.  Ook vroeg raadslid Pattyn waarom de gemeente Zedelgem beroep doet op een andere niet-West-Vlaamse partner voor de uitwerking van dit plan, terwijl de WVI dit eveneens in zijn dienstenpakket heeft.

Bij het punt over een wijziging van het budget van de kerkfabriek van St-Elooi, stelde raadslid Eddy De Wispelaere de vraag waarom dit punt niet behandeld werd in de raad van oktober, gezien het document op 9 oktober aan de gemeente werd overgemaakt. Volgens schepen Devriendt een vergetelheid van de administratie…

Opnieuw een zeer povere gemeenteraad. Onze fractie verwacht zich aan overvolle agenda’s in het verkiezingsjaar 2024, want wij zitten op onze honger over heel wat nog te realiseren punten van het meerjarenplan.